חזרה לתוצאות החיפוש

אוסף גלויות מארץ ישראל

להגדלת הטקסט להקטנת הטקסט

אוסף הגלויות הועבר בשנת 1961 לנשיא המדינה יצחק בן צבי על ידי מר מ.נ. דיין לרגל יום העצמאות השלושה עשר למדינת ישראל. הגלויות צורפו לחוברת ובה שירים ואיורים שנכתבה על ידי מר דיין בשפה הצרפתית ובחריזה בה שירי שבח והלל למפעל הציוני, לארץ ישראל, לצה"ל ולקדוש ברוך הוא על כל חסדיו. בטקסטים המהללים את פנינות החמדה של ישראל, עריה ויישוביה, הוא צרף את הגלויות המובאות בקובץ זה. מר דיין יליד 1892 עלה ממצרים לישראל במאי 1957. הוא עזב את מצרים יחד עם רעייתו שם עבד בבנק 'דויטש-אוריאנט', יבואן בפורט סעיד וכן חבר בוועד בעלי הבתים בעיר הליופוליס. הוא עלה לארץ בטיסה ממצרים ליוון (2/5/1957) ומשם הפליג באנייה לנמל חיפה (17/5/1957). בחוברת הוא מספר על סבו יצחק ואביו ניסן דיין שהיו נוהגים לעלות בכל שנה לירושלים ואף נמנו עם תורמי קרן קיימת לישראל. הם עצמם לא זכו לעלות ולהתגורר בארץ הקודש. מ.נ. דיין מוסיף ומתאר בכתביו לנשיא המדינה כיצד נתקבל על ידי אנשי הסוכנות היהודית כעולה חדש בארץ. הוא ורעייתו שוכנו במעברה טרם עברו להתגורר בעיר באר שבע שם השתקעו בצריף קטן. האקלים היבש בנגב לא הטיבו עם בריאותו ולפיכך עבר להתגורר בבת ים.

סימול
IL-INL-YBZ-0246
סימול מקורי
יד יצחק בן צבי;YBZ.0246
תאריך
01/01/1950-06/06/1961
היקף
25 פריטים.
מיקום
  • יד יצחק בן צבי
כותר אוסף גלויות מארץ ישראל.
כותרים נוספים English title: Postcards from Israel
הערות אוסף זה קוטלג על ידי צוות יד יצחק בן צבי החל מ-02/02/2012 ועד 17/11/2017
מתוך יד יצחק בן צבי
רמת התיאור Fonds Record
קרדיטים רשומה זו היא חלק מפרויקט רשת ארכיוני ישראל (רא"י) וזמינה במסגרת שיתוף פעולה בין יד יצחק בן צבי, משרד ירושלים ומורשת והספרייה הלאומית של ישראל. This bibliographic record is part of the Israel Archive Network project (IAN) and has been made accessible thanks to the collaborative efforts of the Yad Ben Zvi Archive, the Ministry of Jerusalem and Heritage and the National Library of Israel.
מספר מערכת 997009628439305171
      1. הצג את 10 הפריטים הבאים מתוך 351
      2. הצג הכל

בכל שימוש יש לציין את מקור הפריט בנוסח הבא:

רשומה זו היא חלק מפרויקט רשת ארכיוני ישראל (רא"י) וזמינה במסגרת שיתוף פעולה בין יד יצחק בן צבי, משרד ירושלים ומורשת והספרייה הלאומית של ישראל. This bibliographic record is part of the Israel Archive Network project (IAN) and has been made accessible thanks to the collaborative efforts of the Yad Ben Zvi Archive, the Ministry of Jerusalem and Heritage and the National Library of Israel.

תנאי השימוש:

לכל תיק בארכיון נקבעו תנאי השימוש המתאימים

תנאי השימוש מופיעים בדף התיק הארכיוני באתר הספרייה הלאומית.

למידע נוסף על שירות בירור מצב זכויות היוצרים ותנאי השימוש בפריטים מאוספי הספרייה לחצו כאן.

תצוגת MARC

יודעים עוד על הפריט? זיהיתם טעות?

שותפים